z-Sellukem

[fusion_builder_container backgroundrepeat=”no-repeat” backgroundposition=”left top” backgroundattachment=”scroll” overlay_opacity=”0.5″ video_mute=”yes” video_loop=”yes” fade=”no” bordersize=”0px” borderstyle=”solid” paddingtop=”20px” paddingbottom=”0px” paddingleft=”0px” paddingright=”0px” equal_height_columns=”no” hundred_percent=”no”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ spacing=”yes” center_content=”no” hover_type=”none” link=”” min_height=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”#ffffff” background_image=”” background_position=”left top” undefined=”” background_repeat=”no-repeat” border_size=”0″ border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” padding=”0px 40px 20px 40px” margin_top=”” margin_bottom=”” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”” animation_offset=”” last=”no”][fusion_text]

Stefan Wasel – Sellukem AB

Stefan Wasell, på Sellukem AB i Viksjö utanför Härnösand, åker just nu omkring i sin andra Chevrolet CrewCab 3500 – en svart, som är dubbelhjulad bak och kryddad med breddade skärmar. Den första köpte han 1999 av ett mindre bilföretag i Härnösandtrakten. Den här gången vände han sig till Umeå Van Service, bilen levererades som en tidig julklapp i december 2011.

– Bilen är ett arbetsredskap för mig eftersom jag reser mycket i jobbet, berättar Stefan. Vi säljer kemikalier till massa- och pappersindustrin här i Europa, därför behöver jag en bil med bra lastutrymme och som är säker att åka i om jag skulle krocka med en älg eller något annat vilt.

Varför blev det Umeå Van Service som fick leverera bilen den här gången?

– Via goda rekommendationer, kan man säga. VD:n Ingemar Micaelsson kontaktade mig och redan när vi pratades vid första gången, så förklarade han vad jag ville ha. Det stämmde precis med mina önskemål och sådant gillar man ju. Han visste helt enkelt vad han snackade om. Sedan har ju Umeå Van Service en erkänt bra serviceanläggning och det tar ju inte mer än knappt tre timmar att kvista upp när det är dags.

– Det märks också att GM och Umeå Van Service har en lång relation tillsammans, fortsätter Stefan, Det var aldrig några problem och det blev precis som vi kommit överens om. Läser jag mellan raderna så har nog GM en viss respekt för Umeå Van Service och det kommer naturligtvis med antalet bilar de säljer. Jag upplever att Umeå Van Service är lagomt stora för mig men samtidigt tillräckligt stora för GM, för att mina önskemål ska gå igenom.

”Det kändes tryggt redan från första dagen!”

Det kändes tryggt redan från första dan när jag pratat med Ingemar. Det beror också på Ingemar och hans personlighet som verkligen borgar för det. Jag tvivlade aldrig på hans löften och allt blev bekräftat. Det funkade väldigt bra.

Vad är då den viktigaste detaljen på den nya bilen?

– Chevamärket fram! svarar Stefan blixtsnabbt.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]