Försiktighetsåtgärder för allas säkerhet

Vi på Umeå Van Service tycker att det är viktigt att ta vårt ansvar i rådande situation och hjälpa till att begränsa spridningen av Covid-19. Av omtanke om din och vår hälsa har vi tagit extra försiktighetsåtgärder för att ditt besök hos oss ska kännas så tryggt som möjligt oavsett om du behöver hjälp med däckskifte, leverans av bil, service eller reparation.

Vi följer utvecklingen och Folkhälsomyndighetens rekommendationer och uppdaterar försiktighetsåtgärderna löpande. Vi gör självklart vårt yttersta för att förbygga och säkerställa våra kunders och medarbetares hälsa, samt att minimera oro och risk för smittspridning på vår anläggning. Detta gör vi exempelvis genom att utöka våra städrutiner och ökar frekvensen för rengöring av bilarna på vår anläggning. Alla nyckar hanteras i plastpåsar, rattskydd, växelspaksskydd och stolskydd används. I alla fordon som lämnas tillbaka efter ett verkstadsbesök, har vi rengjort dörrhandtag och andra hårda ytor som berörs.

Vi vill att du ska känna till att alla medarbetare som har minsta känning av sjukdomssymptom, stannar hemma. Syftet är att värna om våra medarbetares, anhöriga och kunders hälsa, samt eventuellt även bidra till begränsad smittspridning i samhället. Alla våra medarbetare följer de riktlinjer som finns från Folkhälsomyndigheten för att i högsta möjliga mån undvika smittspridning.

Om du känner dig sjuk, med förkylnings- eller influensaliknande symptom, ber vi dig att boka om ditt besök. Vänligen ring din kontaktperson för att boka om, eller titta på en alternativ lösning för inlämning av fordon. Här på vår hemsida hittar du kontaktuppgifter. Hör gärna av dig om du har några frågor!

Skulle öppettiderna ändras kommuniceras det via vår anläggnings webbplats och våra sociala medier. Vi vill att du alltid ska känna dig välkommen hos oss.

Vi kan även visa bilar i bilhallen via facetimesamtal, Skype eller liknande enligt önskemål, detta för att minimera kontakt om ni känner er oroliga.

 

Frågor och svar Umeå Van Service och Covid-19

Är Umeå Van Services anläggning öppet som vanligt?

Ja, vi håller öppet som vanligt på vår anläggning och välkomnar alla våra besökare. Självklart litar vi på att alla tar ett eget ansvar och inte kommer till oss om man känner sig sjuk. Vi tycker att det är viktigt att ta ansvar i rådande situation och hjälpa till att begränsa spridningen av Covid-19. Lokala avvikelser mot ordinarie öppettider på anläggningen kan förekomma.

Hur arbetar Umeå Van Service med att förebygga smittspridning?

VI undviker att samla större antal människor hos oss. Till våra anställda har vi daglig information om rutiner kring hygien och andra praktiska åtgärder för att undvika smittan bland personal och kunder. Vi har utökat städningen på vår anläggning.

Vad händer nu när däckbytesäsongen är i full gång?

Vi planerar att skifta alla våra kunders däck som vanligt. Även här utgår vi från våra försiktighetsåtgärder samt att vi tänker på hygienen i alla lägen. Lagen säger att vi måste skifta innan 15 april om du har dubbdäck, så vi kommer självklart hjälpa alla kunder med detta.

Kan jag komma i kontakt med Umeå Van Service utan att besöka er anläggning?

Självklart, tillgänglighet är viktigt för oss på Umeå Van Service för att kunna möta våra kunders frågor. Vi kan nås på mail och telefon och du når oss på vanservice.se eller tel 090–12 04 20

 

Försiktighetsåtgärder 

Det viktigaste är att fokusera på att minska risken för smittspridning. Därför har vi tagit fram ett antal praktiska åtgärder som kan hjälpa dig som kanske känner en viss oro för att komma till oss.

* Vi sätter in extra städning på vår anläggning 

* Vi välkomnar dig till anläggningen men vi skakar däremot inte hand

* Våra servicetekniker använder skyddshandskar samt täcker över ratt, golv och säten i bilen.

 

Hantering av bilnycklar

Du som ska lämna bilnyckel i samband med verkstadsbesök eller däckbyte kan lämna din nyckel i ett nyckelinkast. När du ska få tillbaka din nyckel kan du ringa din servicerådivare, så får du din nyckel på parkeringsplatsen och slipper gå in på anläggningen. Betalning kan ske via Svisch eller portabel betalterminal.

 

Hämtning av bil

Om du ska hämta ut din bil som du har köpt kan vi göra en kort leverans och skippa genomgången av bilen utöver det absolut mest nödvändiga och ta frågor via telefon eller mail. När det har lugnat ner sig är du välkommen tillbaka till oss för en mer omfattande genomgång. 

Vill du ändå avboka din service, kontakta oss på tel 090-12 04 20 hjälper vi dig. Vi kan såklart fortsätta dialogen via mail eller telefon om det önskas.

 

Viktigt med fortsatt service av din bil

När det gäller service eller reparation av bil är det svårare att utföra arbete om vi inte får in bilen i vår verkstad. Du kan alltid kontakta oss för att boka om inbokade besök. Det vi tror är viktigt för dig som kund är att ha koll på vad som gäller om man inte utför sin service enligt plan. Detta kan eventuellt påverka din garanti eller försäkring på bilen.

 

Har du frågor kring våra rutiner, eller förslag på hur vi kan göra mer för att öka tryggheten i vårt möte med dig?

Välkommen att kontakta oss.